Tags

Image
Abbraccio

Francesco Clemente: Italian painter. Self-taught, he studied architecture. In 1974 he met Beuys. Since 1982 he has divided his time between Italy, New York and Madras. He was involved with the Italian Transavanguardia. A period of experiment resulted in a hallucinatory style which expressed an infernal imaginary world in livid tones, leaden greys, violet-toned nocturnes, olive or petrol green. His painting, which ranges from tragic scenes to ironic self-portraits, begins with a pre-existing image, transforming its meaning by shifts as subtle as they are unpredictable. His bodies display a Primitivism which suggests the influence of Gauguin
Image
After Attar’s “The Conference of the Birds” II
Image
After Attar’s “The Conference of the Birds” V
Image
Cilindrone (Basquiat-Clemente-Warhol Collaboration)
Image
Fifty One Days on Mount Abu
Image
JK’s Walk VI
Image
Naso

(Nápoles, 1952) Pintor italiano, asociado al movimiento de la transvanguardia italiana. Siguió estudios de arquitectura en la Universidad de Roma y se relacionó con los ambientes artísticos de la Roma de los años sesenta, presididos por figuras como Cy Twombly y Alighiero Boetti. La presencia de la obra de Beuys en Roma ejerció también una poderosa influencia sobre Clemente. En 1974 viajó con Boetti a Afganistán. Antes de su amistad con Boetti, Clemente ya había realizado innumerables dibujos en que desarrolló un vocabulario personal de símbolos. Sus primeras pinturas consistieron en una mezcla abstracta de símbolos pictóricos con figuras, animales y objetos, salpicados sobre la superficie, de forma que todos los elementos funcionan con independencia y mantienen su identidad.

Image
Pinxit

Image
Twenty-One Kinds of Love
Image
The Midnight Sun II